Σάββατο 31 Μαΐου 2008

Ο πύργος του Einstein - πρότυπο αρχιτεκτονικής


Τόπος: Γερμανία
Χρονολογία: 1919-1921
Αρχιτέκτονας: Erich Mendelsohn
Είδος κτηρίου: εργαστήριο, παρατηρητήριο

Ο πύργος του Erich Mendelsohn μικρός, αλλά με δύναμη διαμορφωμένος ,που χτίστηκε για να συμβολίσει το μεγαλείο των εννοιών του Einstein, ήταν επίσης ένα αρκετά λειτουργικό σπίτι. Είχε ως σκοπό να κρατήσει το αστρονομικό εργαστήριο του Einstein…Ο Mendelsohn χρησιμοποίησε πολύ το πλαστικό είδος κτηρίου. Χρειάστηκε ένα ελατό υλικό όπως το ενισχυμένο σκυρόδεμα, το οποίο θα μπορούσε να γίνει καμπύλη και να δημιουργήσει την επιθυμητή πλαστικότητα στην επιφάνειά του, αλλά λόγω των μεταπολεμικών ελλείψεων, μερικά μέρη έπρεπε να είναι από τούβλο. Ακόμα κι έτσι, αυτή η «Σαρκοφάγος αρχιτεκτονικού εξπρεσιονισμού» -όπως χαρακτηρίζεται- είναι ένα από τα καλύτερα κτήρια του 20ού αιώνα.»



Μπιλιάρδο: Παγκόσμια ρεκόρ

Οι περισσότεροι παγκόσμιοι τίτλοι

Το μπιλιάρδο, με συγκεκριμένο αριθμό μπαλών, άρχισε να καθιερώνεται περί το 1890. Ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές του ήταν ο Αμερικανός Ραλφ Γκρίνλιφ, ο οποίος κέρδισε 19 αγκόσμιους επαγγελματικούς τίτλους, από το 1919 έως το 1937.

Ο γηραότερος παίκτης

Ο Γουέσλεϊ Γόλκερ (ΗΠΑ, γεννημένος 24 Απριλίου 1916) παίζει για την Southern Vending, στο πρωτάθλημα του Valley National Eight-ball Association, στην Οκλαχόμα, ΗΠΑ.

Οι περισσότερες μπάλες που μπήκαν στις τρύπες σε 24 ώρες

Στις 13-14 Αυγούστου 2001, ο Νικ Νικολαΐδης (Καναδάς) έριξε 16.723 πλάλες στις τρύπες, στο Unison Bar, Μόντρεαλ, Καναδάς - οι περισσότερες μπάλες που μπήκαν σε τρύπες αμερικάνικου μπιλιάρδου, σε 24 ώρες.Κατά τη διάρκεια της προσπάθειας του, κατέρριψε ένα ακόμη ρεκόρ, αδειάζοντας δύο τραπέζια, σε 1 λεπτό και 33 δευτερόλεπτα.

Ο Πολ Σάλιβαν (Ηνωμένο Βασίλειο) έριξε 16.511 μπάλες στις τρύπες, στο Royal Oak, στις 17-18 Απριλίου 1998 - οι περισσότερες μπάλες που μπήκαν σε τρύπες αγγλικού μπιλιάρδου, σε 24 ώρες.

Το ταχύτερο άδειασμα μπιλιάρδου

Ο Ντέιβ Πίρσον (Ηνωμένο Βασίλειο) άδειασε και τις 15 μπάλες στις τρύπες, σε 26,5 δευτερόλεπτα, στο Pepper's Bar & Grill, στο Οντάριο του Καναδά, στις 4 Απριλίου 1997 - το ταχύτερο άδειασμα αμερικάνικου μπιλιάρδου.

Η Σούζαν Τόμσον (Ηνωμένο Βασίλειο) άδειασε και τις 15 μπάλες στις τρύπες, σε 37,07 δευτερόλεπτα, στο Phoenix Pool & Snooker Club, στο Μέρσεϊσαϊντ, Ηνωμένο Βασίλειο, την 1η Δεκεμβρίου 1996 - το ταχύτερο άδειασμα αγγλικού μπιλιάρδου.

Ημέρα Περιβάλλοντος να είναι κάθε μέρα!

Στις 5 Ιουνίου γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Το περιβάλλον ,φυσικά, δεν πρέπει και δεν αρκεί να το θυμόμαστε μόνο μία φορά το χρόνο. Είναι απαραίτητο να κάνουμε κάτι για αυτό καθημερινά. Γιατί πραγματικά βρίσκεται σε κίνδυνο –και μαζί μ’αυτό και εμείς! Τα στοιχεία που μας δίνονται παρακάτω είναι αποκαλυπτικά!

Το ήξερες ότι…..

-Η θάλασσα μας προσφέρει το οξυγόνο για κάθε δεύτερη αναπνοή μας.
-Κάθε χρόνο κυκλοφορούν 250.000-300.000 νέα αυτοκίνητα στην Ελλάδα.
-Για ένα τόνο εφημερίδες θα κοπούν 24 δέντρα.
-‘Ένα φωτοβολταϊκό σύστημα(1 κιλοβάτ) αποσοβεί(γλιτώνει) στην Ελλάδα την έκλυση έως και 1,4 τόνο διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο.
-Στον Αμαζόνιο τα τελευταία 30 χρόνια έχει αποψιλωθεί δασική έκταση ίση με τη Γαλλία.
-124είδη ελληνικής πανίδας απειλούνται άμεσα με εξαφάνιση.



1 κουτί αλουμίνιο= ενέργεια για να λειτουργήσει η τηλεόραση 3 ώρες.
1 γυάλινο μπουκάλι= ενέργεια για να λειτουργήσει ο Η/Υ 25 λεπτά
1 πλαστικό μπουκάλι =ενέργεια για να καίει μία λάμπα(60W)3 ώρες.



-Περισσότεροι από 1,5 δισεκατομμύριο άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό .Αιτία; H κατάχρηση των υδάτινων πόρων από τον άνθρωπο.
-Συνολικά στην Πελοπόννησο έχουν καεί 1.772.654 στρέμματα δασών και φυσικών εκτάσεων , ενώ στην Πάρνηθα καταστράφηκαν τα 2/3 του ελατοδάσους της από την πυρκαγιά της 28ης Ιουνίου 2007.
-Το 84% του εδάφους της Ελλάδας αντιμετωπίζει κίνδυνο ερημοποίησης.
-Ένα μέσο νοικοκυριό ευθύνεται για την έκλυση περίπου 2 τόνων διοξειδίου του άνθρακα κάθε χρόνο(μεγαλύτερη πηγή η παραγωγή ηλεκτρισμού).ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ!!



Σχεδόν 5.000 τόνους απορριμμάτων παράγει κάθε μέρα η χώρα μας, ενώ το 40% προέρχεται μόνο από το λεκανοπέδιο Αττικής.



Από το σύνολο των απορριμμάτων μας, αξιοποιείται- ανακυκλώνεται μόλις το 14%.

Συμπέρασμα; Ανακυκλώστε όσο μπορείτε!!!

Πηγή:Ερευνητές Καθημερινή, WWF Hellas, Greenpeace .

Aυπνίες?υπάρχει λύση{Μέρος Πρώτο}

Κι όμως ο ύπνος, αυτό το απαραίτητο για την υγεία μας αγαθό έχει καταντήσει είδος ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ!Όπως επεσήμαναν, πρόσφατα, ο καθηγητής Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Κωνσταντίνος Σολδάτος κι ο ομότιμος καθηγητής Ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβανίας Αντώνης Κάλης, ένας στους τέσσερις Έλληνες ταλαιπωρείται από παραδοκή ή χρόνια αυπνία.Η διαταραχή του ύπνου προτιμά την <<πολιτισμένη >> Δύση,αφού, σύμφωνα με έρευνα, πάνω από τους μισούς Ευρωπαίους και Αμερικανούς πολίτες ξαγρυπνούν κάποιες νύχτες την εβδομάδα, ενώ ένας στους τρεις παραδέχεται ότι σχεδόν κάθε νύχτα δεν τα καταφέρνει να κοιμηθεί παρά ελάχιστα.


Ύπνος ο ευεργετικός


Ο ύπνος χαλαρώνει το σώμα, ηρεμεί την αναπνοή, ευνοεί την καλή λειτουργεία του οργανισμού, επιτρέπει να εκτονώσουμε μέσω των ονείρων τα καταπιεσμένα μας συναισθήματα και γεμίζει τις <<μπαταρίες>> μας,ώστε να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και τις σκοτούρες που θα φέρει το αύριο.Κατά τη διάρκεια της νύχτας, ο εγκέφαλος έχει την ευκαιρία να επεξεργαστεί εικόνες και πληροφορίες που συσσώρευσε τη μέρα και να πετάξει τα....... σκουπίδια του!Γι'αυτό, όταν ξυπνάμε από έναν ποιοτικό, βαθύ ύπνο,είμαστε φρέσκοι, ανανεωμένοι, έτοιμοι να αναμετρηθούμε ξανά με την καθημερινότητα.Αντίθετα,μετά από μια ξάγρυπνη νύχτα ή έναν ταραγμένο ύπνο,σηκωνόμαστε από το κρεβάτι κακοδιάθετοι,με νεύρα και μαύρους κύκλους,νιώθουμε ατονία και κόπωση,υποφέρουμε από πονοκέφαλο και υπνηλία,δυσκολευόμαστε να συγκεντρωθούμε και να πάρουμε αποφάσεις,γινόμαστε ευερέθιστοι και κάνοθμε λάθη στη δουλειά.

Η έλλειψη ύπνου έχει μια ακόμα αρνητική συνέπεια:ΠΑΧΑΙΝΕΙ(για Τόνια)

Ένας χορταστικός ύπνος ευνοεί την παραγωγή λεπτίνης(ορμόνη που καταστέλλει την όρεξη)ενώ,αντίθετα,ο ανεπαρκής ύπνος οδηγεί σε παχυρσακία λόγω της παραγωγής ορμονών που την αυξάνουν.Γι'αυτό όταν δεν έχεις κοιμηθεί αρκετά,νιώθεις την ανάγκη να τσιμπολογάς διαρκώς!!!

Πόσο ύπνο χρειάζομαι?

Οι ειδικοί θεωρούν ότι 7-8 ώρες ανάπαυσης είναι αρκετές για την ψυχοσωματική μας υγεία,ωστόσο υποστήριζουν πως η διάρκεια του ύπνου ρυθμίζεται από το <<βιολογικό ρολόι>>του καθενός,αφού ο οργανισμός μας γνωρίζει πόσες ώρες χρειάζεται για να ξεκουραστεί.

Γιατί δεν κοιμάμαι?Τα αίτια που σε κάνουν να μην κλείνεις μάτι,παρ'ότι είσαι <<πτώμα>>,είναι πολλά:
1.Οι γρήγοροι ρυθμοί της ζωής,οι στρεσογόνες καταστάσεις οι φοβίες και τα ψυχολογικά προβλήματα,που μας μπλοκάρουν και μας κρατούν σε εγρήγορση.
2.Οι επαναλαμβανόμενες αρνήτικες σκέψεις και το άγχος για ένα επερχόμενο γεγονός(εξετάσεις,συνέντευξη για δουλειά,ταξίδι,γάμος κ.λ.π.)
3.Τα αδιέξοδα στις σχέσεις(απώλεια ή χωρισμός)
4.Διάφοροι παθολογικοί παράγοντες(παθήσεις του θυροειδούς,τραυματισμοί,πόνοι,λήψη ορισμένων φαρμάκων)
5.Η χρήση ηλεκτρονικών μέσων.Αν περνάς τα βράδια με bluetooth,DVD και Chat,όχι μόνο δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς,άλλα κι όταν τα καταφέρνεις,δεν χαλαρώνεις,γιατί έχεις ανήσυχο ύπνο,εφιάλτες και τα ταραγμένα ξυπνήματα!Η ακτινοβολία που προέρχεται από κινητά,τηλεόραση,υπολογιστή,προκαλεί στρες,κάνοντας μας περισσότερο νευρικούς.Καθυστερούμε να νυστάξουμε,ενώ χρειαζόμαστε και περισσότερο χρόνο για να φτάσουμε στο βαθύ στάδιο ύπνου(REM,εκεί όπου παράγονται τα όνειρα),την φάση δηλαδή όπου,ουσιαστικά,ο οργανισμός μας ξεκουράζεται και ανανεώνεται.

Τα Κουνούπια


Το κουνούπι είναι δίπτερο έντομο της οικογένειας Culicidae με 2,500 περίπου είδη ανά τον κόσμο.

Το λεπτό και μακρύ σώμα του ενήλικου κουνουπιού καλύπτεται με λέπια και έχει μακριά πολύ λεπτά πόδια που του επιτρέπουν μόνο να στηρίζεται. Τα φτερά του είναι μεμβρανώδη. Χαρακτηριστικό του είναι μία επιμήκη προβοσκίδα που βγαίνει από τη στοματική του κοιλότητα.

Το αρσενικό κουνούπι έχει πιο τριχωτές κεραίες από του θηλυκού. Τα θηλυκά κουνούπια τρέφονται με αίμα ενώ τα αρσενικά με νέκταρ ή γύρη που βρίσκουν στη φύση.

Εφόσον το θηλυκό πραγματοποιήσει ένα γεύμα αίματος τότε ωριμάζουν τα αβγά του τα οποία και τοποθετεί στην επιφάνεια του νερού και στη συνέχεια εκκολάπτονται οι προνύμφες που τρέφονται με διάφορα οργανικά κατάλοιπα. Μερικές προνύμφες από κάποια είδη κουνουπιών τρέφονται με κουνούπια ή άλλα μικρά έντομα. Οι προνύμφες είναι υδρόβιες και εφοδιασμένες με δύο αναπνευστικά συστήματα που τους επιτρέπουν να αναπνέουν τόσο κάτω από το νερό όσο και από πάνω.

Η ελαστικότητα που έχουν στο κάτω μέρος της κοιλιάς τους, τους δίνει τη δυνατότητα να μετακινούνται με ταχύτητα χτυπώντας το νερό. Όταν το κουνούπι ενηλικιωθεί τότε βγαίνει από τη ράχη της προνύμφης που φέρει μια σχισμή στο πάνω μέρος της και στη συνέχεια χρησιμοποιεί το σώμα της για να επιπλεύσει στο νερό, πριν καταφέρει να πετάξει.

Τα κουνούπια ερεθίζονται και προσελκύονται από τη κίνηση, από τη σωματική θερμότητα, από την υγρασία και το διοξείδιο του άνθρακα. Το σφύριγμα που κάνουν προέρχεται από το συγχρονισμένο τους φτερούγισμα. Στον άνεμο τα κουνούπια δεν παρουσιάζουν αντίσταση και με αυτόν μπορούν να μεταφερθούν σε πολύ μακρινές αποστάσεις.

Η δραστηριότητα τους έχει να κάνει με τη θερμοκρασία και την υγρασία του αέρα. Έτσι τις πρώτες πρωινές, τις πρώτες νυχτερινές ώρες και κατά τη διάρκεια της νύχτας τα περισσότερα είδη είναι πιο ενεργητικά και τσιμπούν, αλλά υπάρχουν και είδη που τσιμπούν και όλο το εικοσιτετράωρο. Το θηλυκό τρυπάει το δέρμα με 6 «καρφίτσες» που έχει στο στόμα του, βγάζει ένα ερεθιστικό σάλιο και με τη προβοσκίδα του ρουφά το αίμα που καταλήγει στη κοιλιά του και ανάλογα με τη ποσότητα, αυτή μεγαλώνει, αφού έχει μεγάλη ελαστικότητα. Παρά την άποψη που επικρατεί ένα σκούρο δέρμα προσελκύει περισσότερο τα κουνούπια παρά ένα ανοιχτόχρωμο. Το τσίμπημα του κουνουπιού προκαλεί κοκκινίλα στο δέρμα και έντονη ενοχλητική φαγούρα.

Τα κουνούπια αποτελούν πολλές φορές βάσανο στη διαμονή και εγκατάσταση του ανθρώπου σε αρκετά μέρη της γης. Έτσι ο άνθρωπος χρησιμοποιεί διάφορα μέσα προφύλαξης, όπως κουνουπιέρες, απωθητικά υγρά, κρέμες αλλά και εξόντωσης, με διάφορα εντομοκτόνα, καθώς και αποξήρανση των διαφόρων βαλτότοπων και ελών.

Υπάρχουν 3 βασικά γένη κουνουπιών:

Ο ανωφελής. Το γένος αυτών των κουνουπιών είναι ο φορέας της ελονοσίας και των ασθενειών της εγκεφαλίτιδας και φιλαρίασης. Τα ενήλικα κουνούπια του γένους αυτού αναγνωρίζονται από τη στάση του σώματος τους, όπου η προβοσκίδα το κεφάλι και το σώμα είναι σε μία ευθεία γραμμή. Επίσης τα φτερά τους φέρουν μικρά στίγματα. Με το τσίμπημα του σε άτομο που έχει ελονοσία, το θηλυκό μαζί με το αίμα ρουφάει και το πλασμώδιο, στο οποίο οφείλεται η ασθένεια. Μέσα στο σώμα του κουνουπιού το μικρόβιο παραμένει και αναπτύσσεται. Στη συνέχεια μεταφέρεται στους σιελογόνους αδένες του και έτσι με νέο τσίμπημα σε σώμα υγιούς ανθρώπου, μεταφέρει μέσω του σάλιου του το μικρόβιο στον οργανισμό του. Το ανωφελές κουνούπι ζει από 18 μέρες μέχρι 4-5 εβδομάδες.
Το κοινό κουνούπι. Πολλαπλασιάζεται σε στάσιμα και μολυσμένα νερά αλλά και σε μέρη όπου υπάρχει αρκετή υγρασία. Η προβοσκίδα του είναι διακεκομμένη και προς τα κάτω σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα του. Τα φτερά του είναι χρωματικά ομοιόμορφα. Τα αβγά του τα γεννάει στην επιφάνεια του νερού και αυτά επιπλέουν κατά ομάδες των 100 ή και περισσοτέρων. Ζει 10-15 μέρες αλλά σε ψυχρές συνθήκες μπορεί να ζήσει και περισσότερο. Μπορεί να μεταφέρει την ασθένεια της εγκεφαλίτιδας, αλλά αρκετά δύσκολα, ενώ την ασθένεια της φιλαρίασης μόνο σε τροπικές περιοχές.
Το γένος αηδής μεταδίδει το κίτρινο πυρετό. Διαφέρει από το κοινό κουνούπι στο ασημένιο χρώμα που έχει ο θώρακας του. Το άκρο της κοιλιάς του θηλυκού είναι μυτερό και έχει διάφορα αισθητήρια εξαρτήματα που εξέχουν. Οι προνύμφες του γένους αυτού είναι κοντές και χοντρές ενώ τα αβγά του έχουν τη δυνατότητα να αντέχουν και έξω από το νερό για αρκετό καιρό. Αναπαράγεται μετά από πλημμύρες σε δεξαμενές βρόχινου νερού ή σε αρμυρά έλη. Η ζωή του είναι συνήθως σύντομη (10-15 μέρες) αλλά κάτω από κατάλληλες ψυχρές κλιματολογικές συνθήκες διαρκεί και μερικούς μήνες. Σε πολλές περιοχές της Αφρικής η μετάδοση του κίτρινου πυρετού από τα κουνούπια αποτελεί πραγματική μάστιγα.

Tα τρία βασικά στυλ του House Dance!!!!(συνέχεια)

1.Jacking ή The jack
<<Γεννήθηκε>> στο Σικάγο για να πάρει την τελική του μορφή στη Νέα Υόρκη.Το Jacking είναι μια γρήγορη κίνηση που ξεκινά από τη λεκάνη και συνεχίζεται στο πάνω μέρος του σώματος. Το σώμα κινείται εμπρός και πίσω στο ρυθμό της μουσικής, δίνοντας την εντύπωση του κύματος. Το Jacking και το Footwork(θα διαβάσετε παρακάτω)αποτελούν τα θεμέλια του αυθεντικού house dance.
2.Footwork
Ξεκίνησε στη Νέα Υόρκη, επηρεασμένο από την αφρικανική τζαζ, την tap τζαζ και την <<παλιά σχολή>>της τζαζ.Το Footwork περιλαμβάνει μια σειρά εναρμονισμένων κινήσεων του κάτω μέρους του σώματος. Μερικές από τις χαρακτηριστικές κινήσεις του είναι οι heel-toe, tip-tap-toe, αλλά και the hurdle, καθώς και τα λακτίσματα και οι περιστροφές.
3.Lofting
Το όνομά του το πήρε από το γνωστό νυχτερινό κέντρο The Loft που βρίσκεται στο Σόχο της Νέας Υόρκης, όπου διαμορφώθηκε και το συγκεκριμένο στυλ.Με ακροβατικές, εντυπωσιακές κινήσεις, αλλά και φιγούρες στο πάτωμα το Lofting προστέθηκε αργότερα στα βασικά στυλ του house dance.Θυμίζει λίγο το Bboy(όρος που καθιέρωσε ο Kool Herc, ο ιστορικότερος dj του hip-hop, αναφερόμενος στους χορευτές breakdance), με τη διαφορά ότι οι κινήσεις του Lofting είναι πιο αρμονικές.
Λοιπόν αυτά ξέρω για το House Dance ελπίζω να σας βοήθησα να καταλάβατε τι είναι!!!!!!!!!!

Η τέχνη της μουσικής σε διάφορες εποχές

Κλασική Εποχή (550 - 450 π.χ.)

Την περίοδο αυτή παρουσιάστηκε η μεγαλύτερη ανάπτυξη που γνώρισε η μουσική αλλά και όλες οι τέχνες γενικά. Ανακαλύφθηκαν οι μαθηματικές σχέσεις που διέπουν τη μουσική, εφευρέθηκαν καινούργια όργανα και τελειοποιήθηκαν τα υπάρχοντα.O Τέρπανδρος, ένας σπουδαίος μουσικός ανακάλυψε την μουσική γραφή και έτσι όλοι έπαιζαν τα διάφορα τραγούδια ομοιόμορφα .Έρχεται και η γένεση της τραγωδίας(οχ οχ!) όπου η μουσική βρήκε εφαρμογή στη συνοδεία του έργου, και ήταν ανάλογη με το περιεχόμενό του. Η τραγωδία γεννήθηκε από τον Διθύραμβο(κάτι μου θυμίζει εμένα αυτό!), όταν κάποιοι σκέφτηκαν ότι είναι δυνατόν να παριστάνονται περισσότεροι ήρωες αντί για έναν όπως γινόταν στη λατρεία του Διόνυσου. Είναι μάλιστα μια εποχή που άρεσε στους ανθρώπους να βλέπουν ιστορίες για ήρωες που γεννιούνται μέσα από τους πολέμους της περιόδου αυτής. Ο χορός που συνόδευε τη Διονυσιακή λατρεία μετατράπηκε σε σύνολο ατόμων (Χορός) που εξυπηρετούσαν συγκεκριμένους σκοπούς στο έργο π.χ. να συμβουλέψουν, να διηγηθούν κ.λπ. Οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι θεωρούν την μουσική απαραίτητη για τρεις λόγους:

α) Ψυχαγωγία και ανάπαυση

β) Διαμόρφωση του χαρακτήρα

γ) Διανοητική και αισθητική καλλιέργεια

Στην εποχή εκείνη άλλωστε ο καλλιεργημένος άνθρωπος λεγόταν και μουσικός ανήρ.

Βυζαντινή μουσική

Είναι πιθανό στα αρχικά της στάδια να υπήρξε μία περαιτέρω ανάπτυξη της αρχαίας ελληνικής μουσικής αν και πλέον η βυζαντινή μουσική θεωρείται ως ανεξάρτητο μουσικό είδος, με συγκερασμό στοιχείων που προέρχονται από συριακές, εβραϊκές καθώς επίσης και ελληνικές πηγές. Οι αρχές της χρονολογούνται από ορισμένους μελετητές στον 4ο αιώνα μ.Χ, λίγο μετά τη μεταφορά της πρωτεύουσας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην Κωνσταντινούπολη από το Μέγα Κωνσταντίνο.Η βυζαντινή μουσική που διασώζεται είναι στο σύνολο της εκκλησιαστική, με εξαίρεση κάποιους αυτοκρατορικούς ύμνους, που και αυτοί έχουν θρησκευτικά στοιχεία. Το βυζαντινό άσμα ήταν μονωδικό, σε ελεύθερο ρυθμό, και προσπάθησε συχνά να απεικονίσει μελωδικά την έννοια των λέξεων. Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ελληνική. Ο βυζαντινός ύμνος, του οποίου υπήρξαν τρεις τύποι, ήταν η μέγιστη έκφανση αυτού του μουσικού είδους.

Φθόγγοι και κλίμακες

Οι φθόγγοι ή τόνοι στη βυζαντινή μουσική διακρίνονται σε επτά και ονομάζονται: Πα, Βου, Γα, Δι, Κε, Ζω και Νη. Αυτοί οι τόνοι εκφωνούνται κατέχοντας ο καθένας μία βαθμίδα. Ανεβαίνοντας από την πρώτη βαθμίδα έως την έβδομη(άνοδος ή επίτασις ή οξύτης) και κατεβαίνοντας από την έβδομη μέχρι την πρώτη(κάθοδος ή άνεσις ή βαρύτης) σχηματίζουμε μία κλίμακα. Η Βυζαντινή μουσική μεταχειρίζεται τρεις τέτοιες κλίμακες από τις οποίες η πρώτη ως κατώτατη ονομάζεται Υπάτη ή Βαρεία δια πασών, η δεύτερη Μέση δια πασών και η τρίτη ως ανώτατη Νήτη ή Οξεία δια πασών. Η χρήση τους ακολουθεί τρεις τρόπους∙ α) σε συνεχή ανάβαση ή κατάβαση, β) σε υπερβατή ανάβαση ή κατάβαση και γ) σε εναλλασσόμενη συνεχή και υπερβατή ανάβαση ή κατάβαση. Όταν ένας τόνος χωρίζεται σε δύο άνισσα μέρη και χρησιμοποιείται το ένα από αυτά τα διαστήματα, αυτό το διάστημα ονομάζεται ημιτόνιο.

Πάνω σ’ αυτούς τους ρυθμούς χτίζεται το ρεμπέτικο τραγούδι, του οποίου παρατηρώντας τη μελωδική γραμμή διακρίνομε καθαρά την επίδραση ή καλύτερα την προέχταση του βυζαντινού μέλους. Όχι μόνο εξετάζοντας τις κλίμακες που από το ένστιχτο των λαϊκών μουσικών διατηρούνται αναλλοίωτες, μα ακόμη παρατηρώντας τις πτώσεις, τα διαστήματα και τον τρόπο εκτέλεσης. Όλα φανερώνουν την πηγή, που δεν είναι άλλη από την αυστηρή και απέρριτη εκκλησιαστική υμνωδία.
—Μάνος Χατζιδάκις

Κλασική μουσική

Το επίθετο -κλασικός προέρχεται από τη λατινική λέξη -classicus δηλαδή κάτι εξαιρετικό. Διάφοροι ορισμοί συνδέουν τον όρο με την ελληνική και λατινική αρχαιότητα, ως συμμόρφωση του ύφους ή της σύνθεσης με τα πρότυπα της ελληνικής και λατινικής αρχαιότητας (Oxford English Dictionary). Οι ορισμοί αυτοί μεταφέρθηκαν στην μουσική για να δηλώσουν περισσότερο την διάκριση μεταξύ της "έντεχνης" μουσικής από την λαϊκή ή παραδοσιακή. Η έννοια της κλασικής μουσικής, παρέπεμπε επομένως σε μία "ανώτερη" μορφή μουσικής σύνθεσης, με "σοβαρούς" σκοπούς και πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα.Ο όρος "Κλασική Σχολή" χρησιμοποιήθηκε αργότερα στη Γερμανία το 1830 για το έργο των Χάυδν, Μότσαρτ και Μπετόβεν. Με τον όρο "κλασική μουσική" αναφερόμαστε ευρύτερα στην Δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή.

Περίοδοι της κλασικής μουσικής

Η ιστορία της κλασικής ευρωπαϊκής μουσικής μπορεί να χωριστεί στις παρακάτω κύριες ιστορικές περιόδους:

Μεσαίωνας: η μεσαιωνική μουσική καλύπτει την περίοδο περίπου από τα τέλη του 5ου αι. μέχρι το 1400.
Αναγέννηση: η αναγεννησιακή μουσική καλύπτει την περίοδο 1400–1600.
Μπαρόκ: η μπαρόκ μουσική καλύπτει την περίοδο 1600–1750.
Κλασική εποχή: η μουσική της περιόδου 1730–1830.
Ρομαντισμός: η ρομαντική εποχή της μουσικής καλύπτει την περίοδο 1815–1910.
Σύγχρονη εποχή: η μουσική η οποία παράγεται κατά κύριο λόγο στον 20ο αιώνα διατηρώντας χαρακτηριστικά γνωρίσματα της μουσικής των προηγούμενων περιόδων.

Και έτσι φτάνουμε και στην ελληνική μουσική. Θα μπορούσαν να γραφτούν αμέτρητες σελίδες για την ελληνική μουσική ανά τους αιώνες . Λόγω έλλειψης χώρου και χρόνου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό. ¨Όμως δεν γίνεται να μην αναφέρουμε τα δημοτικά μας τραγούδια ,ένα είδος προφορικής ποίησης με πολλές παραλλαγές ,που μερικά έχουν παραμείνει αναλλοίωτα μέχρι και σήμερα. Επίσης η Ελλάδα είναι ξακουστή και για τα ρεμπέτικα, τα λαϊκά της τραγούδια και κυρίως την ποικιλία των παραδοσιακών τραγουδιών της ,τα οποία συνοδεύονται συνήθως από παραδοσιακούς χορούς που διαφοροποιούνται από περιοχή σε περιοχή.